Union Bank operon prej më shumë se 18 vitesh në tregun shqiptar e pozicionuar si një bankë e shëndetshme dhe e qëndrueshme ku nëpërmjet një rrjeti të gjerë prej 32 degësh dhe 68 ATM në qytetet më kryesore të Shqipërisë, u shërben me profesionalizëm mbi 130,000 klientëve. Prej fillimit të aktivitetit në vitin 2006, banka ka shënuar një rritje domethënëse në tregun bankar duke arritur mbi 100 miliard Lekë asete.

Union Bank ofron një kulturë pune ku vlerësohet diversiteti, ku çdo pjesëtar i skuadrës është shumë i rëndësishëm për suksesin e binzesit prandaj impenjohemi maksimalisht të krijojmë një ambient motivues, gjithëpërfshirës dhe me shanse të barabarta zhvillimi. Gjithashtu ne investojmë në mënyrë të vazhdueshme në trajnimin dhe zhvillimin e punonjësve për të ofruar një eksperiencë të shkëlqyer bankare për klientët tanë.

Ne vlerësojmë profesionistët e kualifikuar, besnik dhe të përkushtuar si asetin tonë më të çmuar prandaj kërkojmë kandidatë të përshtatshëm që të bëhen pjesë e skuadrës në Departamentin e Menaxhimit të Rrezikut në pozicionin:

Drejtues i Njësisë së Përputhshmërisë

General Description 

This function is responsible to ensure compliance with significant local laws, regulations, agreements, and compliance standards. Compliance function represent a 2nd line of defense and is responsible for identifying and assessing compliance risk in the bank and informs bank’s management accordingly. It suggests appropriate measures or action plan to address the identified weaknesses. 

Key Responsibilities:

Compliance Head assess, reports, and finds ways to mitigate any compliance risk which are identified through a thorough compliance risk assessment aiming to assure that the Bank is acting in compliance with Albanian legal or regulatory environment as well as other internal regulations, as follows:

  • Prepares the annual Compliance program, which is aimed at mitigating identified Compliance risk, adapting to legislative a regulatory requirement, and taking initiatives to adapt to upcoming regulatory changes.
  • Compliance function should monitor developments in the law and regulatory framework relevant to the bank and systematically organizing this information by the maintaining a Compliance Register (as published in the “official journal” of the Republic of Albania, controlled ever day). Support and advice Management about which laws and regulations need to be complied with and about the possible implications of changes in the legal or regulatory environment. Follow up with the Bank’s unit the implementation of the new regulations and/or changes of existing framework. 
  • Assess risk events and customer complaints which relate to potential compliance issues and customers and data protection issues. In cooperation with the respective units of the bank review the treatment of the customers’ complaints regarding violations of the regulatory framework and internal policies and procedures. 
  • Participates and assess compliance risks in the new products, or core reviews of business practices/process. Significant compliance risk detected in this process would be part of the reporting templates delivered to AC/BOD. 
  • Manage significant compliance risks, particularly in relation to consumer protection, and data protection through revising the outsourcing activity (contracts with third parties).
  • Manage Conflict of Interest in the bank by evaluating the risk status and proposing action plans (if necessary).
  • Responsible for coordinating the action plan and reporting its implementation status related to recommendations from the Bank of Albania, ASD, Data protection Commissioner Officer, FSA, etc.  
  • Monitors and tests the compliance in accordance with the bank’s internal procedures and reports relevant findings, breaches, and corrective measures to the Compliance Committee.
  • Frequently reports to the BoD and Audit Committee regarding compliance risk management in the Bank. 
  • Following to regulatory and external and internal audit findings, reviews deficiencies and violations related to compliance. 
  • Coordinates the procedure of Bank’s administrator’s evaluation and conflict of interest declaration/disclosure. 

Position Requirements: 

  • University degree in Finance, Economics, Law, or related field,
  • Minimum 5-year experience in the banking system, proven experience in managing teams and leadership qualities,
  • Very good knowledge of the regulatory framework in the field of banking supervision,
  • Good knowledge of banking products and practices used,
  • Broad communication, negotiation and influencing skills to drive execution,
  • Very good teamwork skills,
  • Very good communication and writing skills,
  • Very good knowledge of the English language,
  • Very good knowledge of the Microsoft Office package.

Personat e interesuar duhet të dërgojnë brenda datës  12 Korrik 2024:

  • CV 
  • Letër “Shprehje Interesi” për Pozicionin

Dokumentat duhet të dërgohen në adresën e-mail: humanresources@unionbank.al

Ju informojmë se vetëm kandidatët e përzgjedhur do të kontaktohen nga Departamenti i Burimeve Njerëzore.

Union Bank sh.a. deklaron se i përpunon të dhënat personale të aplikanteve mbështetur në Ligjin Nr. 9887, datë 10.3.2008, “Për mbrojtjen e të dhënave personale” dhe Udhëzimin Nr.42 datë 22.07.2014 “Për përpunimin e të dhënave personale të kandidatëve për punë”. Të dhënat personale të aplikanteve janë kryesisht të dhënat e deklaruara nga ata vetë në CV-ve të tyre, gjithashtu dhe të dhënat e marra nga dokumentet e tjera të paraqitura nga ata.Union Bank sh.a. ka marrë masat organizative dhe teknike të nevojshme me qëllim për të garantuar sigurinë e të dhënave personale që përpunon. Vetëm personeli i autorizuar ka akses në të dhënat personale që përpunon Union Bank sh.a. dhe ky personel ka për detyre të ruajë konfidencialitetin e të dhënave sensitive.

Individët që aplikojnë pranë Union Bank sh.a. pranojnë dhe janë në dijeni se të dhënat e tyre personale do të përpunohen siç përshkruhet me sipër.

Aplikantët kanë të drejtë të kërkojnë korrigjimin ose fshirjen e të dhënave personale të tyre. Për të ushtruar këtë të drejtë ata duhet të kontaktojnë në humanresources@unionbank.al.